13 labai reikalingų ir naudingų organizmui riešutų ir sėklų

Įdomybės

13 labai reikalingų ir naudingų organizmui riešutų ir sėklų

Riešutai ir sėklos visuomet buvo populiarūs, daugelyje kultūrų jie buvo vartojami kaip visaverčiai užkandžiai, arba kaip patiekalų ingredientai. Moksliniai tyrimai patvirtina, kad šie produktai – svarbi sveiko maitinimosi sudedamoji dalis. Nuolatinis bent kai kurių jų rūšių įtraukimas į maisto racioną suteikia apčiuopiamos naudos organizmui.

Mes atrinkome pačius populiariausius ir naudingiausius riešutus ir sėklas, kurie efektyvūs kovojant su ligomis ir naudingi jų profilaktikai.

1. Linų sėklos

Sprendžiant iš tyrimų rezultatų, linų sėklos – tikra sveikatos bomba, kadangi jų cheminė sudėtis veikia iškart keliomis kryptimis.

Linų lignanai – natūralūs hormonai fitoestrogenai, jie stabdo vėžinių navikų, dažniausiai krūties ir prostatos, augimą.

Sėklose esanti ląsteliena aptraukianti skrandžio sieneles ir užkerta kelią uždegiminių procesų vystymuisi.

Viename valgomajame šaukšte sėklų yra beveik 2 gramai omega-3 riebalų rūgščių, kurios pasižymi teigiamu poveikiu širdies ir kraujagyslių veiklai.

2. Sezamo sėklos

Dėl naudingos sėklų sudėties mažėja arterinis spaudimas, o tai sumažina miokardo infarkto, insulto ir inkstų nepakankamumo riziką.

Sezamolis, sezaminolis – antioksidantai, kurių dideli kiekiai randami sezamų sėklose ir daugiau neaptinkami praktiškai niekur kitur gamtoje. Šios medžiagos gerokai sumažina cholesterolio rodiklius.

Didelis kiekis riebalų rūgščių, esančių sėklose, gerina odos, plaukų ir nagų būklę.

3. Moliūgų sėklos

Jose yra didelis kiekis arginino. Organizme ši aminorūgštis skatina kraujagyslių išsiplėtimą, gerina jų kraujotaką, o tai yra hipertenzijos profilaktika.

Nepaisant didelio sėklų kaloringumo, jose yra daug baltymų, kuriuos lengvai pasisavina organizmas ir kurie normalizuoja cukraus kiekį kraujyje.

Dėl didelio vitaminų A ir E kiekio, kurie atsakingi už odos stangrumą ir lygumą, moliūgų sėklos ir aliejus dažnai naudojami kosmetiniais tikslais.

4. Migdolai

Migdolai normalizuoja lipidų lygį kraujyje, mažina širdies ir kraujagyslių ligų riziką pacientams, sergantiems cukriniu diabetu.

Užkandžiaujant migdolais arba vartojant juos prieš pagrindinius valgymus, mažėja bendras kūno riebalų kiekis. Kadangi šis produktas – gyvulinių riebalų alternatyva, jis suteikia ilgalaikį sotumo jausmą ir apsaugo nuo persivalgymo.

5. Graikiniai riešutai

Visame pasaulyje populiarūs graikiniai riešutai pasižymi įspūdingu sveikatai naudingų savybių sąrašu. Jie mažina širdies ir kraujagyslių ligų, širdies išeminės ligos riziką.

Efektyviai mažina simptomus, susijusius su amžiumi ir neurologiniais sutrikimais.

Riešutuose esantys tokoferoliai saugo vyrus nuo prostatos vėžio.

6. Saulėgrąžų sėklos

Saulėgrąžų sėklos turtingos baltymų, kurie naudingi raumenų audinių vystymuisi ir kaulų atsinaujinimui.

Be to, jie pasižymi antioksidantinėmis, antimikrobinėmis ir priešuždegiminėmis savybėmis.

Sėkmingai naudojami bronchų, gerklų ir plaučių infekcijoms gydyti ir profilaktiškai.

7. Pistacijos

Palyginti su kitais riešutais, pistacijose yra mažiau riebalų ir kalorijų, bet jose yra didžiausias kiekis nesočiųjų riebalų rūgščių, kalio ir karotinoidų – medžiagų, pasižyminčių antioksidacinėmis ir priešuždegiminėmis savybėmis.

Vartojant pistacijas kaip užkandį, galima kontroliuoti svorį, nes greitai pasisotinama.

8. Anakardžiai

Anakardžiuose yra daug geležies, kuri būtina anemijos profilaktikai. Diabetikams jie naudingi, nes padeda normalizuoti gliukozės kiekį kraujyje.

Dirbantiems protinį darbą šis produktas, turtingas tiaminų ir fosforo, padės išvengti greito nuovargio.

Anakardžių antibakterinės ir priešuždegiminės savybės padeda apsaugoti organizmą nuo gripo ir sezoninio peršalimo, taip pat sustiprinti imunitetą.

9. Lazdyno riešutai

Turtingi B grupės vitaminų, stiprina raumenis ir kaulus, gerina nervų sistemos veiklą.

Jose esančios organinės rūgštys – stearino, palmitino ir oleino – stabdo cholesterino kiekio kraujyje didėjimą, užkerta kelią širdies ir kraujagyslių ligų atsiradimui ir vystymuisi.

10. Žemės riešutai

Vieni populiariausių riešutų mūsų sąraše. Juose esantys polifenoliai saugo organizmo ląsteles nuo žalingų laisvųjų radikalų poveikio, padeda išsaugoti jaunystę.

Linolo rūgštis mažina cholesterino kiekį kraujyje ir tarnauja sklerozės profilaktikai.

Produktas efektyvus laikantis dietos. Jis ilgam numalšina alkį ir padeda pakeisti vieną visavertį valgymą.

11. Braziliški riešutai

Kadangi juose yra didelis kiekis ląstelienos, kuri turi valomąjį poveikį skrandžiui, šie riešutai gerina virškinimą.

Produkte esantis selenas prisideda prie ląstelių, atsakingų už organizmo imuninę apsaugą, vystymosi.

Nesočiosios riebalų rūgštys, esančios braziliškuose riešutuose, gerokai sumažina cukraus kiekį kraujyje, kartu saugo organizmą nuo aterosklerozės ir diabeto.

12. Karijos

Dėl didelio kaloringumo šie riešutai yra tikras energijos sandėlis. Juose esantis vitaminas E padeda apsaugoti organizmą nuo žalingo aplinkos poveikio ir saulės spinduliuotės.

B grupės vitaminai, kurių juose yra labai daug, gerina nagų, odos ir plaukų būklę.

Cheminė riešutų sudėtis leidžia reguliuoti testosterono lygį kraujyje ir teigiamai veikia reprodukcinę sistemą.

13. Ispaninio šalavijo sėklos

Miniatiūrinės ispaninio šalavijo (angl. „chia“) sėklos pasižymi didžiule nauda žmogaus organizmui.

Jose esančios omega-6 ir omega-3 rūgštys, būtinos tinkamam širdies ir kraujagyslių funkcionavimui, mažina cholesterino lygį, neleidžia susidaryti kraujagyslėse trombams.

Sėklos naudingos moterų sveikatai, ypač esant klimaksui. B grupės vitaminai, esantys sėklose, saugo organizmą nuo odos ligų.

Vadinasi, vartojant bet kuriuos produktus iš šio sąrašo, nauda organizmui bus neginčijama. Lieka tik išsirinkti tuos, kurie jums labiausiai patinka.

Taip pat nepamirškite, kad riešutai ir sėklos yra labai kaloringi, todėl būtina atsižvelgti į jų vartojimo normą – ne daugiau kaip 30 g per parą.

Šaltinis

Įvertink šį įrašą

Patiko? Pasidalink tai su draugais!
0