2021-05-11

Tuti.LT

Tavo laisvalaikis internete

2002 Kovo 7-tą dieną Vilniuje pradėta Karaliaus Mindaugo tilto statyba

Karaliaus Mindaugo tiltas

Karaliaus Mindaugo tiltas per Nerį Vilniuje, pastatytas 2003 m. Tiltas jungia Žirmūnų seniūniją su Vilniaus senamiesčiu. Tilto ilgis –101 m, plotis –19,7 m. Tai pirmasis Lietuvoje modernios architektūros, plastiškos formos arkinis tiltas, pastatytas valstybės ir miesto lėšomis ir jėgomis.

Karaliaus Mindaugo tilto statyba atidžiai derinta su Senamiesčio architektūra. Žvelgiant į tiltą iš dešinio upės kranto, puikiai matyti, kad arka atkartoja Gedimino kalno “kuprą”. Karaliaus Mindaugo karūnavimo 750 metų minėjimo proga pastatytą metalinį arkinį tiltą, galima vadinti Vilniaus miesto ateities simboliu. Tilto konstrukcija plienbetoninė sijinė, pakabinta prie arkų. Tokio statinio Lietuvos tiltų statybos praktikoje dar nebuvo pasitaikę.

Mindaugo tilto statybos ir Vilniaus elektrinė 2002 m.
Mindaugo tilto statybos ir Vilniaus elektrinė 2002 m.

Jo atramos suprojektuotos ant polių pagrindo. Tilto iš metalo konstrukcijų statyba galėjo trukti tik metus laiko –iki Karaliaus Mindaugo 750 metinių, todėl jo statyboje buvo pritaikyta nauja technologija. Tiltas buvo montuojamas dešiniajame upės krante, po to, panaudojus pontonus ir gerves, plukdytas skersai upės ir taip sujungė abu krantus. Tai buvo pirmas atvejis Lietuvos tiltų statybos istorijoje, kai metalinės tilto arkos konstrukcijos, sumontuotos ant kranto, nuplukdytos upe į stovėjimo vietą.

Karaliaus Mindaugo tilto statytojai dar ilgai prisimins atliktą unikalią operaciją. Tai buvo 14 tiltas Vilniuje per Nerį. Tiltas nudažytas ryškia plieno spalva. Vakarais apšviestas šviestuvais, gražiai įsiliejo į senamiesčio aplinką. Karaliaus Mindaugo tilto projektas Vilniuje –tai viena įsimintinesnių pastarųjų metų realizacija (arch. V. Treinys, autorių kolektyvas, 2003).

Arkos dėl savo veiksmingumo yra dažnos ir šiuolaikiniuose tiltuose

Statiniai, kurių laikančioji konstrukcija buvo arka, atlaikė tūkstantmečius. Anksčiau arkinis tiltas buvo suvokiamas kaip tiltas su važiuojamąja dalimi (tilto paklotu) virš laikančiosios arkos. Vystantis medžiagų pramonei ir didėjant konstruktorių sumanumui, paklotopadėtis arkos atžvilgiu kito. Pagal pakloto padėtį arkiniai tiltai gali būti:

-su paklotu virš arkos, kai jį palaiko antstatas iš statramsčių, kartais juos sustiprinant spyriais;

-su paklotu arkos viduryje, pakabomis palaikomu arkos vidurinėje dalyje, o galiniuose ruožuose paremtu neaukštų statramsčių;

-su paklotu arkos apačioje, pakabomis palaikomu visame jos tarpatramyje.

107
Dalinkis naujienomis