4 trenerės patarimai, kaip nesusirgti sportuojant lauke

Naujienos

4 trenerės patarimai, kaip nesusirgti sportuojant lauke

Nepaisant to, kad prasidėjo vėsus rudens sezonas, daugelis sporto ir gryno oro mėgėjų vis dar suderina vieną su kitu, treniruodamiesi lauke. Kaip nesušalti, maloniai praleisti laiką ir ne persišaldyti, o užsigrūdinti? Patyrusi trenerė ir prekės ženklo 4F ambasadorė ir salsation trenerė Kamilė Sulčaitė pateikia keletą vertingų patarimų, kaip nesusirgti sportuojant lauke.

Pasak specialistės, treniruotės lauke – tai puiki galimybė sustiprinti savo sveikatą: „Pirmiausia, treniruodamasis lauke rudens ir net žiemos mėnesiais, žmogus grūdinasi, o antra, mes visi praleidžiame pernelyg daug laiko patalpose, o geram imunitetui labai svarbu kvėpuoti grynu oru. Aš pati šaltojo sezono metu aktyviai vedu treniruotes lauke! Tačiau sporto gerbėjai dažnokai pasirenka netinkamus rūbus.“

Yra keletas dalykų, į kuriuos reikia atkreipti dėmesį, ruošiantis treniruotėms lauke šaltuoju metų laikotarpiu:

Neverta apsirengti per daug šiltai. Baimindamiesi persišaldyti, mes dažnai treniruotės metu dėvime šaliką, kepurę, šiltas kojines, megztinį, storą pūstą striukę, sunkius sportinius batelius. Treniruotės viduryje, kai jau pakankamai sušilsite, jums teks nusivilkti viską, kas nereikalinga.

Jei pasidaro karšta komandinio žaidimo metu, nieko tokio, drabužius galima pasidėti šalia, bet jei taip atsitinka bėgiojant, nebus lengva rasti vietą, kur galima pasidėti nereikalingus drabužius. Todėl sportininkas gausiai prakaituoja ir rizikuoja susirgti arba nusirengia iki plonų marškinėlių ir… suserga. Visai lengva ir paprasta apsirengti treniruotėms, tačiau reikėtų nepamiršti, kad atliekant pratimus jums tikrai bus karščiau, nei esant ramiems.

 

Sportui – tik sportinė apranga. Vasarą lengvai galima pasirinkti bet kokią aprangą – tai gali būti įprasti marškinėliai, šortai ir sportiniai bateliai. Tačiau žiemą darosi vis sunkiau, nes įprasti kasdieniai drabužiai visiškai nepritaikyti sportiniams užsiėmimams. Prasidėjus šaltiems orams, neverta šalti – reikia turėti ir kepurę, ir šaliką, ir pirštines, ypač jei lauke vėjuota ir lietinga, tačiau įprasta apranga yra pernelyg nepatogi: striukė sunki, šalikas ilgas, o pirštinės tokios, kad rankos nieko nejaučia, taigi žaisti su jomis krepšinį praktiškai beveik neįmanoma.

Šiam tikslui sporto prekių ženklai specialiai kuria rudens–žiemos drabužius, tinkamus sportuoti šaltuoju metų laiku. Tokius, kad sportininkui būtų ir šilta, ir tuo pačiu metu patogu atlikti pratimus. Tikra sportinė apranga šaltajam metų laikui yra daug lengvesnė ir patogesnė nei įprasti pūkiniai drabužiai ar šalikai ir pirštinės, kuriuos mes dėvime kasdieniame gyvenime. Rudenį ir žiemą medvilniniai marškinėliai – tai blogas pasirinkimas treniruotėms, nes jie permirksta prakaitu, pasidaro sunkūs, ir žmogui, kuris juos vilki, pasidaro šalta. Aš rekomenduoju rinktis kompresinius drabužius.

Paslėpkite kuo toliau vasarinius sportinius batelius. Manau, kad kiekvienas pastebėjo, jog žiemą daug vaikinų ir toliau vaikšto avėdami įprastus sportinius batelius. Treniruotėms jie visiškai netinka! Yra speciali žiemai skirta avalynė – šiltesnė nei vasarinė, neperšlampa nuo rudens lietaus ir balų, neslysta ant sniego. Avėti specialią avalynę svarbu ir dėl to, kad nesusižeistumėte sąnarių, taip pat, kad nebūtų padidėjusios rizikos pargriūti ir susižaloti.

Jokių dietų – tik subalansuota mityba. Šaltuoju metų laiku mums visiems trūksta vitamino D, kaip ir daugelio kitų vitaminų. Todėl norint nesusirgti aš patariu laikytis subalansuotos dietos, valgyti daugiau vaisių ir daržovių. Dabar, pavyzdžiui, kaip tik vietinių obuolių sezonas, pats laikas kaupti vitaminus! Taip pat nerekomenduoju laikytis griežtos dietos, o ypač – badauti. Kalorijų trūkumas susilpnina mūsų imunitetą, dėl to galime greičiau susirgti. Ypač jei apkraunate savo organizmą intensyviomis treniruotėmis.

Įvertink šį įrašą

Patiko? Pasidalink tai su draugais!
0