2021-04-14

Tuti.LT

Tavo laisvalaikis internete

Dėmesio: nepatekite į telefoninių sukčių pinkles

Užimtumo tarnyba klientus ragina saugoti savo asmens duomenis ir įspėja, kad Tarnybos konsultantai niekada neprašo atskleisti elektroninės bankininkystės kodų. Būtent šią informaciją Užimtumo tarnybos darbuotoju prisistatęs sukčius bandė išgauti iš Alytuje gyvenančios moters.

Apsimetėlis alytiškei paaiškino, kad jam esą reikia patikrinti klientės turimus įsiskolinimus. Vyresnio amžiaus moteriai toks skambutis įtarimų nesukėlė, laimei, nuo nemalonaus incidento ją apsaugojo greita sūnaus reakcija.

„Jei kyla abejonių, ar Jums skambinantis žmogus – Užimtumo tarnybos darbuotojas, nebijokite klausti. Prašykite, kad asmuo pateiktų savo vardą, pavardę, pareigas. Šiuos duomenis patikrinkite Užimtumo tarnybos interneto svetainės skiltyje Kontaktai. Geriausia bendrauti tik su Jums priskirtu konsultantu, o paskambinus ne jam – būtina prašyti paaiškinti to priežastis, – patarė Užimtumo tarnybos duomenų apsaugos pareigūnas Evaldas Bračiulis.

Esant menkiausiam įtarimui, geriau paprašyti, kad skambinantis asmuo Jums atsiųstų motyvuotą klausimą ar prašymą elektroniniu paštu. Atkreipiame dėmesį, kad Užimtumo tarnybos darbuotojų elektroninis adresas yra sudaromas pagal šabloną vardas.pavarde@uzt.lt. Jei paštas kitoks – j Jus kreipėsi ne Tarnybos specialistas, todėl duomenų neteikite. Apie tokius sukčiavimo atvejus taip pat reikėtų pranešti teisėsaugos institucijoms ir Užimtumo tarnybai.

„Bendraudami telefonu – ar tai būtų Užimtumo tarnybos, savivaldybės ar net banko darbuotojas – niekada neatskleiskite prisijungimo slaptažodžių, kodų ar kodų generatoriaus informacijos, o prieš teikiant kitus asmens duomenis, būtina įvertinti, ar jie susiję su prašančiojo atliekamomis funkcijomis“, – pridūrė E. Bračiulis.

Užimtumo tarnybos specialistai teiraujasi tik tų asmens duomenų, kurie yra susiję su Užimtumo tarnybos teikiamomis paslaugomis. Atsižvelgiant į situaciją, konsultantas gali paklausti, koks yra Jūsų išsilavinimas, darbo patirtis ar kiti sugebėjimai. Jei aktualu – teiraujamasi duomenų apie papildomas rėmimo aplinkybes, darančias įtaką darbo ieškančio asmens įsidarbinimo galimybėms (pvz., sveikatos būklę, teistumą, nedarbo trukmę ir kt.).

Norint gauti išmokas, Užimtumo tarnybai gali reikti nurodyti asmeninės sąskaitos numerį, tačiau dar kartą akcentuojame – niekada nebus prašoma elektroninės bankininkystės prisijungimo duomenų.

Primename, kad dėl šalyje paskelbtos ekstremalios situacijos bei karantino Užimtumo tarnybos klientai laikinai aptarnaujami tik nuotolinėmis priemonėmis – telefonu arba elektroniniu paštu, todėl šiuo laikotarpiu būtina išlikti itin budriems.

108
Dalinkis naujienomis