Tuti.lt

Tavo laisvalaikis internete

Kaip galėtume pagerinti eismo reguliavimą vairuotojams?

Nuo kitų metų turėtų įsigalioti nemenki pokyčiai Kelių eismo taisyklėse. Pokyčius inicijavusi Susisiekimo ministerija tikisi, kad po kelių eismo pakeitimų eismas taps saugesnis ir aiškesnis. Po naujų taisyklių patvirtinimo atsiras ne tik naujų kelio ženklų, skirtų paspirtukininkams ir dviratininkams, bet ir atskirų šviesoforų viešajam transportui.

Puiku, kad Kelių eismo taisyklės ir susisiekimo infrastruktūra koreguojama atsižvelgiant į besikeičiantį gyvenimo ritmą, tačiau tokie žmonėms aktualūs klausimai, kaip greičio ribojimo ženklai šalia vidutinio greičio matuoklių ir per aukštai kabantys šviesoforai prie sankryžų, nėra sprendžiami. Štai kodėl kreipiausi į Susisiekimo ministeriją su pasiūlymais, kaip galėtume spręsti konkrečias situacijas.

Leistino greičio ženklai šalia greičio matuoklių

 

Gyventojai skundžiasi, kad artėjant prie stacionarių arba vidutinio greičio matuoklių nėra greičio ribojimo ženklų, nurodančių leistiną greitį kelio ruože, kuriame matuojamas greitis. Vairuotojai, pamatę ženklą, įspėjantį apie artėjantį greičio matuoklį, neretai per daug sumažina leistiną greitį, taip sudarydami automobilių spūstis kelyje. Tokia praktika, kai kartu su informaciniu kelio ženklu, įspėjančiu apie artėjantį greičio matuoklį, pastatomas ir greičio ribojimo ženklas, naudojama kaimyninėje Latvijoje ir Estijoje. Toks sprendimas atkreiptų vairuotojų dėmesį ir tinkamo greičio pasirinkimą. Tikiu, kad ne kartą atsidūrėme situacijose, kai prieš mus važiuojantis automobilis pamatęs greičio matuoklį staiga pradeda stabdyti, taip sukurdamas avarinę situaciją.

Leistino greičio ženklas tokioje situacijoje padėtų išvengti galimų avarinių situacijų.

 

Geriau matomi šviesoforai šalia sankryžų

 

Jau ne pirmus metus sulaukiu skundų iš gyventojų dėl per aukštai įrengtų šviesoforų prie sankryžų. Gatvės ribą ties sankryža ženklinanti linija nubrėžta labai arti šio signalinio įtaiso, dėl to vairuotojas turi ieškoti būdų, kaip pamatyti šviesoforą, esantį jam virš galvos. Jeigu žalio signalo nepavyko pamatyti laiku, paskui vairuotoją stovinčių kitų eismo dalyvių nepasitenkinimas ir dar didesnės spūstys mieste – garantuotos. Vairuotojai turi sustoti prie sankryžos toliau nuo linijos, kuri nurodo sustojimo vietą, laukiant žalio šviesoforo signalo. Norint išvengti šių problemų, siūlau šviesoforus žeminti ir įrengti vairuotojams geriau matomoje vietoje.

Susisiekimo ministerija rengdama Kelio ženklų įrengimo ir vertikaliojo ženklinimo taisyklių pakeitimus, kartu su kitomis už eismo saugumą atsakingomis institucijomis ketina įvertinti pasiūlymą dėl priminimo vairuotojams apie greičio režimą važiuojamame kelio ruože. Pasak Susisiekimo ministerijos, šviesoforų matomumo problematika, t. y. per aukštai įrengti šviesoforai ir pernelyg arti jų nubrėžta linija, rodanti vietą, kur vairuotojas privalo sustoti esant draudžiamajam šviesoforo signalui, ganėtinai paprastai sprendžiama kelio savininkui koreguojant horizontaliojo ženklinimo („Stop“ linijos) padėtį šviesoforo atžvilgiu, kad šviesoforų signalai būtų gerai matomi vairuotojams, sustojusiems prieš „Stop“ liniją.

Po pateiktų pasiūlymų Susisiekimo ministerija kreipėsi į Lietuvos savivaldybių asociaciją su prašymu kreiptis į kelių savininkus, t. y. savivaldybes su prašymu užtikrinti naujai gatvėse įrengiamų šviesoforų matomumą ir tinkamą „Stop“ linijos padėtį šviesoforų atžvilgiu. Toks sudėtingas biurokratinis aparatas, kuomet praktiniai klausimai sprendžiami per tris skirtingas institucijas – Susisiekimo ministeriją, Lietuvos savivaldybių asociaciją ir pačias savivaldybes – sukuria terpę nesusikalbėjimui tarp institucijų, nekalbant jau apie kelis kartus ilgesnį įgyvendinimo laiką, o tuo metu Lietuvos policija ir toliau baudžia vairuotojus už situacijas, į kurias jie patenka dėl eismo organizavimo ir reguliavimo spragų.

Seimo narys Algis Strelčiūnas

57