Tuti.lt

Tavo laisvalaikis internete

Lietuviškas startuolis padės užtikrinti būtinas parduotuvių darbuotojų žinias

Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūros (MITA) „TechHub” pre-akceleratoriaus pirmajame cikle tarp penkių geriausiai pasirodžiusių komandų išrinktas startuolis „mOintellect” sukūrė pirmąją Lietuvoje internetinę mikromokymosi platformą, skirtą užtikrinti reikiamas parduotuvių darbuotojų žinias. Pasak vieno patformos įkūrėjų Karolio Ščerbausko, vos 4 platformoje praleistos minutės per dieną leidžia užtikrinti lengvai įgaunamas, palaikomas ir išmatuojamas žinias.

„Šiais laikais itin sunku užtikrinti aukštą darbuotojų žinių lygį dėl daugelio faktorių – žmonės nuolat keičia savo darbovietes ar poziciją jose, informacija taip pat keičiasi, visi yra užsiėmę, dėmesio išlaikymo laikas itin sutrumpėjęs. Tačiau turimos žinios tiesiogiai veikia darbo rezultatus – geriau sritį ir darbo specifiką suprantantis žmogus labiau pasitiki savimi, gali kokybiškiau aptarnauti klientus, pasiekti geresnių rezultatų“,– sako K. Ščerbauskas.

Idėja kilo norint mokytis 

Startuolio idėja kilo dar pačiam Karoliui dirbant samdomą darbą, kuriam atlikti reikėjo daug tikslių žinių. Esą jis pats jautė, kad geresnės žinios darbe suteiktų motyvacijos ir padėtų jaustis tvirčiau. Tačiau darbdavys neturėjo jokių profesionalių įrankių, kurie padėtų įsivertinti turimas žinias ir jas tobulinti. Tad jų ieškoti startuolio įkūrėjas pradėjo pats. Tai jam leido susipažinti su įvairiais moksliniais tyrimais pagrįstais mokymosi metodais, paverčiančiais šį procesą žaidimu ir taip įtraukiančiais tobulinti žinias.

„Visgi siūlomi sprendimai neturėjo visų, mano nuomone, reikalingų funkcijų, pavyzdžiui, nebuvo priminimų žinutėmis, automatiškai pasikartojančių neteisingai atsakytų klausimų. Tad nusprendžiau susikurti įrankį, kurį naudosiu pats. Tai padaryti buvo sunkiau nei tikėjausi, tačiau sukurtas sprendimas pasirodė tinkamas ne tik man, bet ir kitiems. Pradėjau siūlyti sprendimą ir kitoms įmonėms, taip atsirado pirmieji klientai. Šiuo metu įrankiu naudojasi jau daugiau nei 1000 darbuotojų Baltijos šalyse“,– pasakoja „mOintellect“ įkūrėjas.

Išskirtinis sprendimas

Pasak K. Ščerbausko, internetinių mokymų ir žinių užtikrinimo sprendimų rinka nuolat auga, vis daugiau įmonių pasirenka modernius sprendimus ir džiaugiasi jų teikiama nauda. Įkūrėjas sako, kad pagrindiniai „mOintellect“ pranašumai aiškiai išsiskiria įmonėse, kur bent dalis darbuotojų dirba ne centriniame biure – kur yra fizinių parduotuvių darbuotojų, kurjerių, padavėjų, pas klientą vykstančių inžinierių, vairuotojų ir panašiai.

Platformoje įmonės gali kurti tiek savo mokymų turinį, tiek naudoti vietinių profesionalų jau paruoštą specializuotą mokymų medžiagą. „Sprendimas sukurtas taip, kad kiekvienas darbuotojas pasiektų reikiamą žinių lygį per jam trumpiausią įmanomą laiką. Taip yra dėl automatinių neteisingai atsakytų klausimų kartojimų, reikiamo pasiekti žinių lygio nustatymo galimybės. Darbdavys gali būti tikras, kad darbuotojas, įveikęs kursą, turės reikiamas žinias,”– pasakoja K. Ščerbauskas.

Platformos statistika rodo, kad vidutinis vienos pamokos sprendimo laikas yra 3 min. 52 sek. Daugiau nei pusę laiko darbuotojai skiria žinių kartojimui tol, kol viską išmoksta. Vidutiniškai beveik tris su puse karto darbuotojui parodoma ta pati informacija – tol, kol jis ją supranta ir įsimena. Platfromos rekoras – 27 kartus parodytas tas pats klausimas tam pačiam darbuotojui – kol jo atsakymas buvo teisingas.

Iššūkiai jaunam verslui

Pasak K. Ščerbausko, pagrindinis iššūkis, su kuriuo šiandien tenka susidurti – resursų trūkumas – tiek laiko, tiek kapitalo. Esą su išorinėmis investicijomis startuolis augtų gerokai greičiau, tačiau šiame etape dirbama be jokio išorinio investuotojo.

Startuoliui vystytis padėjo MITA „TechHub“ startuolių pre-akceleratorius. „Nors programą baigėme prieš beveik pusmetį, jos suteiktas naudas jaučiame iki šiol – toliau bendraujame su keliais programos dalyviais bei mentoriais, prašome jų patarimų bei patys padedame jiems, jei tik galime. Tai puiki vieta užmegzti naudingų pažinčių, įgauti reikiamų žinių bei įgūdžių”,– sako K. Ščerbauskas.

TechHub pre-akceleratorius – tai 3 mėnesius trunkančios intensyvios mokymų ir mentorystės sesijos, kurių tikslas – išvystyti startuolio idėją iki minimalaus produkto. Pre-akceleratoriuje dalyviai gilina žinias įvairiose srityse, o tuo pačiu metu gali pasinaudoti ir kitomis MITA inovacijų paramos priemonėmis. Registracija į ketvirtąjį „TechHub“ pre-akceleratoriaus ciklą prasidės rugsėjo 13 dieną.

35