2020-11-25

Tuti.LT

Tavo laisvalaikis internete

Lietuvos popmuzikos vadovėlis: 10 gašliausių dainų

Lietuvos popmuzikos vadovėlis: 10 gašliausių dainų

Prieš dešimt metų populiarumo viršūnėje buvusi grupė „Ekspresas“ yra tituluojama pirmąją lietuviška grupe, atvirai apdainavusią lytinį aktą. „Ekspresas“ kūrė melodingas ir dažnai už širdies griebiančias popmuzikos dainas, tačiau klausant jų kūrinio „Pirmoji naktis“, ausys kaito ne tik dailiosios lyties atstovėmis, bet ir vaikinams. Nepaisant to, kad dainos žodžiai minimaliai atspindėjo romantiką, bet maksimaliai atskleidė lytinio akto mechanizmą, „Pirmoji naktis“ savo laiku net ir be radijo stočių palaikymo tapo didžiuliu hitu.

Legendos byloja, kad 1993 metais, kai grupė SEL pradėjo savo svaiginančią karjerą, tuomet devintoje klasėje besimokusiam Egidijui Dragūnui teko aiškintis tėvams dėl dainos šokiruojančiu pavadinimu „Čiulpk tu“. Nors jis ir pažadėjo tėvams šią dainą ištrinti, tačiau ji pateko į albumą, ir sukėlė šoką visiems – paaugliams repo mėgėjams „Čiulpk tu“ tapo įrodymu, kad ir Lietuvos reperiai gali pavaryti, pedagogai svarstė, kaip žemė gali nešioti tokį palaidūną (tokią nuomonė vyresnė karta bvo susidariusi iš SEL dainų žodžių) kaip Egidijus Dragūnas.

Kiek anksčiau nei SEL, apie seksą vakarėliuose prabilo „Pompa“. Tačiau dainų žodžius „Pompai“ ir SEL rašęs Justas Mamontovas šias dvi grupes gal ir nesąmoningai priskyrė skirtingoms amžiaus grupėms. SEL dainos labiau „kabino“ kiemo paauglius, o „Pompa“ vis labiau linko prie kriminalinio pasaulio atvaizdavimo. Vis dėlto „2umblą“ galima pavadinti viena gražiausių iš gašliausių dainų – joje neišgirsi necenzūrinių žodžių, tačiau sekso ir kaitinanti vienos nakties nuotykio atmosfera tiesiog veržiasi per kraštus.

Sekso tema karjeros pradžioje buvo nesvetima ir dar vieniems reperiams – „G&G Sindikatui”. Debiutinio grupės albume „Tavo sielos vagiz“ puošmena tapo hedonistų himnu pripažintas kūrinys „Parūkyk, o po to…“. Nors kūrinyje netrūko tokių perliukų kaip „klyną graibo moteriška ranka“, lyrinio herojaus palaimingų dūsavimų „oh, kaip tai man patinka“ bei dainos motto „Parūkyk, o po to padaryk ją“. Šia daina „G&G Sindikatas“ įrodė, kad gašlumas gali būti ne tik atstumiantis, keliantis pasibjaurėjimą, bet ir humoristinis, užkrečiantis savo nuotaika.

„Man sakei – nemyliu taves, berniok/Man sakei – tu, pacane, dink velniop/Bet tada mieste dingo elektra/Ir tada paėmiau lengvai tave” – tokias romantiškas dainos „Angelai“ eilutes, įterpdamas ir gašliai skambančią „paėmiau lengvai tave“ galėjo sukurti tik „Bavarijos“ ideologas Juozas Liesis. Ir jam pavyko – prieš kelerius metus sukurti „Angelai“ sulaukė stulbinančios sėkmės, o garsiąsias eilutes dainavo visa Lietuva.

Valdo Karklelio kūryba nusipelno atskirų eilučių. Tarzaną ir Maklaudą vienu metu primenantis garsusis Lietuvos erotomanas nesiskundžia fantazijos trūkumu, ir savo svajonių merginas paima bet kur ir bet kada. „Apnuogintų kūnų tiek vienu metu/Daug minčių apie seksą, o kitų nerandu“, „Bangos neš tolyn bikinį/Nuogi kūnai šoks suktinį/Mes pakrantėj spausim sūrį/Tegu žvaigždės mus prižiūri“, – tokia poezija ir hardo roko gitarų skambesys gali šokiruoti ne vieną jautresnės sielos tautietį. Iš tiesų, gana sudėtinga įsivaizduoti, kaip Valdas Karkelis spaudžia „sūrį“, užkritęs gintariniame pajūryje ant seksualių panelių”, – aptardami Lietuvos sekso epu pripažintą albumą „Gražios lūpos, gražios akys“ muzikos apžvalgininkai DJs Smetona aiškiai apibūdino V.Karklelio kūrybos pobūdį.

Su Valdu Karkeliu glaudžiai susijusi „Kelias į žvaigždes 3” dalyvė, vulgarioji Gintarė Ramonaitė dar nėra nė vieno albumo, tačiau jos daina „Senmergėm nebūsim“ tiesiai šviesiai nusako vis ryškiau šviečiančios žvaigždutės kryptį – „Ir kol turim laiko/Mylimės be saiko“.

Tiesa, nežinia ar Gintarei Ramonaitei karjera susiklostys sėkmingai – prieš kelerius metus į Lietuvos popsceną lyg viesulas bandžiusi įsiveržti Ashera muzikos mėgėjus bandė suvilioti ir savo hypersexy įvaizdžiu, ir gašlumu spinduliuojančiais kūriniais, tačiau klausytojai jos maldavimui „Padaryk mane“ liko abejingi. Po kurio laiko Ashera emigravo į Angliją, o lietuviams liko jos kūrybinis palikimas: „Liesk mane, paimk greičiau/Noriu savo kūnu jaust tave/Pasijusti besvorėje erdvėje/Įvaldyk manyje maksimalų greitį/Noriu juo nežemiškai pralėkti/Dar nepravažiuota malonumo trasa/Kurią šią naktį suradau tavyje“.

Lyginant su Ashera, Irmos Jurgelevičiūtės dūsavimai kūrinyje „Sex lėtai“ atrodo kaip nekaltos fantazijos įkūnijimas.

Ir, žinoma, negalime pamiršti „Radioshow“ nepraustaburnių. Algio Ramanausko-Greitai ir jo kolegų funky stilistika atliekama „Kūrva“ išjudina kojas, tačiau išgirdus žodžius, kyla įtarimas, ar taip blevyzgojantis žmogus gali rimtai atrodyti Vilniaus savivaldybėje?

13