Tuti.lt

Tavo laisvalaikis internete

Nuo tikrųjų visavalgių iki žaliavalgių: daugėja krypčių, plečiasi ir maisto įvairovė

Maisto įvairovė yra viena iš būtinų sąlygų sveikai gyventi. Visgi pasaulyje yra įvairių maisto krypčių, kada valgoma atsižvelgiant ne tik į šią sąlygą, bet ir vadovaujantis tam tikrais etiniais sumetimais. Jau daugiau nei 40 metų spalio 1-ąją minima Pasaulinė vegetarų diena, kai žmonės skatinami nevalgyti mėsos ar valgyti jos mažiau ir taip keisti savo mitybos įpročius. Tačiau naujos žinios ir technologijos jau leidžia kalbėti net apie laboratorijose užaugintą mėsą, žmonės raginami išbandyti ir ateities maistu vadinamus vabzdžius ar dumblius.

„Šiuo metu egzistuoja daugybė maisto krypčių, kai žmonės atsisako tam tikrų produktų, pakeisdami juos kitais. Tikriausiai geriausiai žinomos iš jų – vegetarizmas, veganizmas ir žaliavalgystė. Prieš kelerius metus išpopuliarėjo fleksitarizmo sąvoka, t.y. kryptis, kada žmonės vieną ar kelias dienas per savaitę nevalgo mėsos produktų ir užuot vartoję jos daugiau, perka rečiau, bet itin kokybišką. Stengiamės, kad atėję į mūsų parduotuves pirkėjai rastų maisto produktų, kurie patenkintų jų poreikius. Populiariausioms kryptims – veganams ir vegetarams – skirtų specialių prekių pasirinkimas ir asortimento įvairovė kasmet auga“, – sako Ernesta Dapkienė, „Maximos“ Komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė, primenanti, kad kartais klaidingai galvojama, jog šie žmonės valgo tik daržoves, riešutus ar kruopas.

Pasak jos, naujausia tendencija, kuri jau matoma – taip vadinamų „tikrųjų visavalgių“. Nuo įprastų visavalgių šie skiriasi tuo, kad nesifokusuoja į tam tikras maisto grupes ir valgo viską: subproduktus, vabzdžius, dumblius ar laboratorijoje užaugintą mėsą.

„Įvairių subproduktų mūsų parduotuvėse tikrai galima įsigyti, tačiau vabzdžių ar laboratorijoje užaugintos mėsos pasiūlyti kol kas negalime. Formuodami savo asortimentą, atsižvelgiame į tendencijas, kokios prekės turi didžiausią paklausą ir bandome išpildyti visą, pavyzdžiui, veganams skirtų produktų racioną – nuo saldžių produktų iki mėsos ar žuvies pakaitalų. Tad mūsų parduotuvėse galima įsigyti veganiškų žuvies pirštelių, saliamo skonio dešros, sojų dešrelių, keptų sojų šnicelių, daržovių kotletų ir pan. Taip pat atsižvelgiame į sezoniškumą ir vasarai ieškome daugiau griliui skirtų alternatyvų“, – teigia „Maximos“ komunikacijos vadovė.

Prekybos tinklo lentynose šiuo metu veganų kategorijoje yra paklausūs saldumynai: jogurtai bei tofu sūreliai: „Taip pastebėjome, kad didelę paklausą turi sojų pupelių sūriai „Tofu“, todėl pasiūlėme įdomesnį šio produkto pasirinkimą – rūkytą sojų varškės sūrį. Nors populiarumu šiuo metu visus lenkia sojų pupelių sūris su žalumynais“, – pabrėžia E. Dapkienė.

Pradėjęs kelionę Azijoje užkariavo pasaulį

Iš sojų pupelių gaminamas tofu sūris jau kelis tūkstančius metų vartojamas Azijoje ir yra svarbia jų vegetariškos mitybos dalimi, nes aprūpina mūsų organizmą proteinais – kaip ir mėsa. Sūriu vadinamas produktas gali pakeisti ne tik mėsą, grietinę, varškę, bet ir kiaušinius. Brigita Baratinskaitė, „Maximos“ Maisto gamybos departamento vadovė, pabrėžia, kad prieš vartojimą šviežią tofu sūrį reiktų nuplauti po tekančiu vandeniu ir gerai nusausinti. Vienas iš paruošimo būdų – nuplautą susukti į popierinį rankšluostį ir 10-15 min. prispausti sunkiu daiktu, pavyzdžiui, ketaus keptuve.

„Jei gaminsite kažką iš tofu, naudokite visus rytietiškus prieskonius, pavyzdžiui, karį, ciberžolę, imbierą ir sojų padažą. Drąsiai gardinkite česnaku. Jei tofu kepsite kaip mėsos kepsnelius, taip pat skirkite jam laiko pasimarinuoti“, – pataria maisto gamybos ekspertė ir dalijasi receptu, kaip tofu paversti plakta kiaušiniene.

Prieskoniai: po pusę šaukštelio – jūros druskos, česnakų miltelių, malto kumino, aitriosios paprikos miltelių. Jei mėgstate, dar ¼ šaukštelio ciberžolės. Viską sumaišykite su trupučiu vandens. Masė turi būti skysta.

Ingredientai: alyvuogių aliejus, raudonasis svogūnas, raudonoji paprika, tofu.

Gaminimas: įkaitinkite keptuvę, įpilkite alyvuogių aliejaus, suberkite smulkintus raudonąjį svogūną ir raudonąją papriką. Maišydami kepkite apie 5 minutes, kol suminkštės. Berkite druskos ir juodųjų pipirų. Nuplautą ir gerai nusausintą tofu sutrupinkite šakute arba bulvių košės grūstuvu. Padalinkite keptuvę į dvi dalis: vienoje bus daržovės, kitoje – tofu. Troškinkite kelias minutes. Tada didžiąją dalį pasiruošto prieskonių mišinio pilkite ant tofu ir tik šiek tiek ant daržovių. Dar kepkite 5-7 minutes, kol tofu nežymiai paruduos. Valgykite nedelsdami!

Patiekimas: tinka bulvės, grybai, daržovės. Taigi, visi įprasti plaktos kiaušinienės palydovai.

13