Tuti.lt

Tavo laisvalaikis internete

Ar Etikos ir procedūrų komisija leis Seniūnų sueigai savintis visam Seimui priklausančias teises?

Grupė Seimo Priklausomybių prevencijos komisijos narių kartu su Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcija kreipėsi į Seimo Etikos ir procedūrų komisiją su prašymu pateikti išaiškinimą dėl Seimo statuto nuostatų taikymo bei galimo Seimo narių teisių pažeidimo.

Š. m. lapkričio 10 d. posėdyje Seimo Priklausomybių prevencijos komisija svarstė klausimą dėl Komisijos veiklą ir tikslus diskredituojančių Morganos Danielės pasisakymų įvertinimo. Komisijos nariai balsų dauguma išreiškė nepasitikėjimą Komisijos pirmininke, todėl buvo kartu pradėta jos perrinkimo procedūra pagal Seimo statuto 46 str. 8 d.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento siūlymu buvo kreiptasi į Seimo Seniūnų sueigą (net du kartus), kad būtų suderintas alternatyvus kandidatas pagal iš anksto paskirstytas vadovaujančių pozicijų kvotas Seimo frakcijoms. Pirmu savo nutarimu Seniūnų sueiga atsisakė suderinti ir pateikti naują kandidatą eiti Priklausomybių prevencijos komisijos pirmininko pareigas, o į antrąjį patikslintą prašymą Seniūnų sueiga visiškai nereagavo.

Šio kreipimosi iniciatorių nuomone, tokiu būdu yra šiurkščiai pažeidžiamas Seimo statutas, atskirų Seimo narių ir viso Seimo teisės, nes pagal Seimo statuto 46 str. 2 d. Seimo Seniūnų sueigai yra numatyta pareiga teikti pasiūlymą dėl Seimo komisijos pirmininko kandidatūros pagal iš anksto sutartą ir patvirtintą kvotą Seimo frakcijoms. Todėl, jeigu Seimo nuolatinė komisija pradeda procedūrą dėl komisijos pirmininko perrinkimo, ją užbaigti gali tik Seimas plenarinių posėdžių salėje priimdamas sprendimą patvirtinti arba atmesti naujo komisijos pirmininko kandidatūrą. Aiškinant priešingai, Seimo seniūnų sueigai būtų nepagrįstai priskiriamos teisės, kurios yra rezervuotos visam Seimui, konkrečiai − teisė patvirtinti arba atmesti komisijos narių dauguma pradėtą pirmininko perrinkimą, kaip jis yra įtvirtintas Seimo statute. Seimo statutas numato, kad tik po tokio Seimo sprendimo patvirtinti arba nepatvirtinti naują komisijos pirmininką baigiama komisijos pradėta perrinkimo procedūra pagal Statuto 46 str. 8 d.

Anksčiau išdėstytose faktinėse aplinkybėse atskleistos situacijos įvertinimas yra reikšmingas tuo, kad formuotų ne tik nuolatinės Seimo komisijos pirmininko ir jo pavaduotojo perrinkimo procedūros, bet ir Seimo komitetų pirmininkų ir jų pavaduotojų perrinkimo procedūros praktiką.

Seimo narė Asta Kubilienė

19