Tuti.lt

Tavo laisvalaikis internete

Europos Sąjungos informacinėje erdvėje sparčiai mažėja Rusijos dezinformacinių kanalų

Europos Sąjungos (ES) valstybių lyderiai sutarė dėl šeštojo sankcijų paketo Rusijai. Be kitų sankcijų, šį sąrašą papildė dar trijų Rusijos propagandinių TV kanalų – „RTR Planeta“, „Rossiya 24“, „TV Centre International“ – turinio blokavimas. Atnaujinus sankcijų sąrašą ES informacinėje erdvėje neturėtų likti iš viso penkių Rusijos dezinformacinių kanalų, tarp kurių įvairiakalbei auditorijai skirti „Russia Today“ ir „Sputnik“ ES sprendimu buvo blokuoti kiek anksčiau – nuo šių metų kovo 1 dienos.

Atsižvelgdami į Rusijos eskaluojamus karo veiksmus informacinėje erdvėje, kovo pradžioje Lietuvos, Latvijos ir Estijos kultūros ministrai išplatino bendrą kreipimąsi į ES šalių kultūros ir audiovizualinių reikalų ministrus, jame atkreipdami dėmesį į būtinybę akyliau saugoti Europos Sąjungos informacinę erdvę, aktyviau riboti Rusijos Federacijos įtakoje esančius žiniasklaidos kanalus, pasitelktus vykdant informacinį karą.

Balandžio 4 d. dalyvaudamas Liuksemburge vykstančioje ES kultūros ministrų taryboje kultūros ministras Simonas Kairys pakartojo raginimą aktyviau kovoti su didžiuliu Rusijos karo propagandos ir dezinformacijos srautu, siekiant apsaugoti ES informacinę erdvę blokuojant rusiškos ir baltarusiškos propagandos kanalus, kviečiant priimti reikiamus sprendimus, pabrėždamas, kad karo propagandos skleidimas ir dezinformacija neturi nieko bendra su žiniasklaidos laisve.

Palaikydama ES pritaikytas sankcijas Rusijos Federacijos valdomiems žiniasklaidos kanalams, Lietuva kartu su kitomis ES šalimis yra įstojusi į Europos Sąjungos Bendrajame teisme pradėtą bylą T-125/22, RT France prieš ES Tarybą.

Vasario pabaigoje Lietuva, Latvija ir Estija, reaguodamos į grėsmę nacionaliniam saugumui keliančią skleidžiamą informaciją, remdamosi savo nacionaliniais įstatymais ir Audiovizualinės žiniasklaidos paslaugų direktyvos 3 straipsnio 3 dalimi, sustabdė šių Rusijos ir Baltarusijos televizijos programų laisvą retransliavimą dėl propagandos, karo ir tautinės neapykantos kurstymo, susijusio su Rusijos paskelbtu karu prieš Ukrainą: „Pirmais Baltijas Kanals Lietuva“ („PBK“), „TV Center International“, „RTR Planeta“, „Rossija 24“, „NTV Mir“, „NTV Mir Baltic“ ir „Belarus 24“.

51