Tuti.lt

Tavo laisvalaikis internete

Kas gali atsitikti, jeigu vartotojas neatidžiai apmoka sąskaitas?

Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT), išnagrinėjusi ginčą  tarp vartotojo ir AB „EGTO“ energija, kilusį dėl nepriemokos už sunaudotą elektros energijos kiekį bei vartotojui teikiamų galimai nepagrįstų sąskaitų, nutarė, jog vartotojo reikalavimas nepagrįstas.

Vartotojas kreipimesi į VERT nurodė, jog su AB „EGTO“ energija yra sudaręs nepriklausomo elektros energijos tiekimo sutartį. Įmonei išrašant sąskaitą už 2021 m. liepos mėn. ir taikant vidurkį, vartotojui susidarė skirtumas tarp jo deklaruotų ir įmonės pagal vidurkį apskaičiuotų elektros energijos kiekių objekte, todėl vartotojui nepagrįstai buvo apskaičiuota didesnė mokėtina suma, nei vartotojas buvo suvartojęs elektros energijos.

Vartotojas, atlikdamas mokėjimą už 2021 m. liepos mėn. sunaudotą elektros energijos kiekį, įmonei apmokėjo pagal savo deklaruotus skaitiklio rodmenis objekte, tačiau AB „EGTO“ energija ėmė reikalauti sumokėti skolą ir pradėjo skaičiuoti delspinigius. Vartotojui kreipusis į įmonę, ši informavo, kad skolą panaikins. Tačiau 2021 m. spalio mėn. įmonė vėl ėmė reikalauti apmokėti skolą, kurią sudarė anksčiau minėta ir panaikinta skola už 2021 m. liepos mėn. suvartotą elektros energijos kiekį su delspinigiais. Vartotojas prašė VERT įpareigoti AB „EGTO“ energija panaikinti nepagrįstai išrašytas sąskaitas dėl menamos vartotojo skolos.

VERT, išnagrinėjusi ginčo aplinkybes, nustatė, jog vartotojo skola įmonei susidarė jam 2021 m. liepos mėn. laiku nedeklaravus skaitiklio rodmenų ir sąskaitą apskaičiuojant pagal ESO vidurkį, o taip pat išrašant vartotojui 2021 m. rugpjūčio 31 d.  sąskaitą perskaičiavus jo suvartotus (deklaruotus) elektros energijos kiekius ir vartotojui pilnai neapmokėjus sąskaitų. Dėl to vartotojui nuolat susidaro nepriemokos už objekte sunaudotą elektros energijos kiekį.

VERT vartojimo ginčo nagrinėjimo metu atliko vartotojo įmonei sumokėtų ir pagal suvartotą elektros energijos kiekį apskaičiuotų mokėtinų sumų patikrinimą. VERT nustatė, kad minėtu laikotarpiu vartotojas turėjo sumokėti daugiau nei sumokėjo, tikrintu laikotarpiu įmonė buvo pritaikiusi vartotojui nuolaidą, o vartotojas dėl jau anksčiau minėtų priežasčių liko nesumokėję įmonei dalies sąskaitos už suvartotą energiją.

VERT nutarė, jog vartotojui yra susidariusi nepriemoka, todėl įmonė sąskaitas išrašė pagrįstai.

Išsamiai susipažinti su VERT ginčų nagrinėjimo praktika galite ČIA.

39