Tuti.lt

Tavo laisvalaikis internete

Kristupo festivalyje – paskutiniai sakralinių muzikos valandų akordai

Nors Kristupo festivalio pagrindinė programa jau baigėsi, savo ištikimiausių klausytojų  organizatoriai lauks paskutiniuose Kazickų šeimos fondo „Sakralinių muzikos valandų“ koncertuose rugsėjo 15 ir 20 dienomis. Juose pasirodys operos primadona Irena Milkevičiūtė drauge su Austėja Zinkevičiūte (sopranas), Karoliu Kašiuba (tenoras) bei vargonininke Dalia Jatautaite ir John Kameel Farah kanadietis atlikėjas, kompozitorius, pristatysiantis intriguojantį projektą „Muzika vargonams ir sintezatoriams“. 

Rugsėjo 15 d. 19 val. teatrų ir koncertinių salių erdves išmainiusi į Šv. Kazimiero bažnyčią, simfoninį orkestrą – į vargonų gausmą, o personažus palikusi užkulisiuose, dainininkė Irena Milkevičiūtė švenčia savo jubiliejų dar vienu nepaprastai nuoširdžiu ir jautriu pasirodymu. Laimingas kiekvienas, patiriantis jos balso galią, skambesį. Laimingas kiekvienas, galintis gėrėtis įtaigia vaidyba, spinduliuojančia energija, o pati solistė laimingiausia būna scenoje.
Šventiniame koncerte kartu į sceną žengs Karolis Kašiuba (tenoras), Austėja Zinkevičiūtė (sopranas), Dalia Jautautaitė (vargonai). Programoje skambės A. Vivaldi, C. Frank, G. Caccini, P. Mascagni ir kt. kūriniai. Įėjimas laisvas.

Kazickų šeimos fondo Sakralinių muzikos valandų ciklą rugsėjo 20 d. 19 val. uždarys John Kameel Farah. Šio kanadiečių kompozitoriaus, pianisto audio eksperimentai sulaukia ypatingai didelio elektroninės muzikos gerbėjų susidomėjimo visame pasaulyje. Jis į unikalų garsinį audinį integruoja senosios, klasikinės, eksperimentinės muzikos elementus su Vidurio Rytų harmonijos prieskoniais. Muziko soliniai pasirodymai yra orkestrinio masto ir struktūriškai sudėtingi, tačiau iš esmės pagrįsti atvira improvizacija. Savo muzikinį požiūrį Farah apibūdina kaip „maksimalistinį“, turėdamas omenyje daugybę stilių, kuriais remiasi savo kūryboje ir mėgsta jį apibendrinti kaip: barokas – Vidurio Rytai – kibernetinis punk‘as.
J. K. Farah yra ir vizualaus meno kūrėjas. Sudėtingiems bei detaliems piešiniams tušu įkvėpimo jis semiasi iš astronomijos, istorijos, mitologijos, garso bangų. Savo kūrinius pristato personalinėse ir grupinėse parodose, kartais jų projekcijas gyvai demonstruoja koncertų metu.

Prabėgusios vasaros akcentai klausytojų favoritas, premjeros, akli pasimatymai

Šių metų pagrindinė programa buvo kupina pasaulio skambesių, naujų formatų bei premjerų, dovanojusių patirtis, leidusias naujai pažvelgti į profesionaliąją muziką. Pirmą kartą klausytojai galėjo išrinkti koncertų ciklo „Kristupo piknikai“ favoritą. Juo tapo pianistė Milda Umbrusevičiūtė, kuriai kaip prizas atiteko pasirodymas 2023-iųjų pagrindinėje festivalio programoje.

Kristupo vasaros festivalis į „Vilnius 700“ jubiliejinę programą įsiliejo pirmą kartą surengdamas „Kristoforo naktį“. Ji sutelkė net 18 Šv. Kristoforo statulėlių laureatų, kurių lūpomis buvo papasakota sostinės globėjo legenda unikalių pasirodymų apsuptyje. Taip pat pristatytos kelios itin reikšmingos festivalio premjeros: flamenko šokio spektaklis pagal G. Bizet operos „Karmen“ muziką „Carmen Flamenco“ ir F. Schrekerio opera „Liepsnos“ (Flammen). „Liepsnos“ iki šiol pasaulyje skambėjo tik du kartus: 1985-aisiais – su instrumentiniu kvintetu ir 2001-aisiais pirmą kartą – su visu orkestru ir choru. Nuskambėję „Symphonic Beatles“ apjungė kelis stambius kolektyvus – valstybinį chorą „Vilnius“ ir Lietuvos kariuomenės orkestrą; JAV vargonininkė Gail Archer pristatė šiuolaikinę ukrainiečių vargonų muziką, nugulusią į naujausią kompaktinį diską, kurį ji įrašė 2020 m. Černivicuose puikiais „Riegger-Kloss“ vargonais šio Ukrainos miesto armėnų katalikų bažnyčioje. Be viso to, buvo pristatytas naujas renginio formatas – „Aklas pasimatymas su muzika“, kurį iš Švedijos atsivežė prestižinės Juilliardo mokyklos absolventė, smuikininkė Justina Auškelytė Rossi. Specialiai iš anksto neskelbti atlikėjai bei programa suviliojo būrį festivalio smalsuolių, turėjusių galimybę iš neįprastai arti stebėti muzikantus, užduoti jiems klausimus ir pabendrauti. Klausytojai neslėpė susižavėjimo, pabrėždami „nuoširdų atlikėjų bendravimą“, „itin aukštą pasirodymų meninę kokybę“, „įdomius kūrinius“ bei džiaugėsi savo sprendimu surizikuoti. Slaptuose akluose muzikiniuose pasimatymuose dalyvavo pati idėjos autorė Justina Auškelytė Rossi (smuikas), Ignas Mažvila (fagotas), Robertas Lozinskis (fortepijonas), Cesare Pezzi (fortepijonas, Italija), Joana Daunytė (arfa).

Palydėti Kristupo festivalį iki kitos vasaros organizatoriai kviečia paskutiniuose „Sakralinių muzikos valandų“ koncertuose, o patys intensyviai ruošiasi kitų metų muzikiniams susitikimams, kuriuose žadama dar daugiau įvairaus, intriguojančio ir unikaliai skambančio muzikos pasaulio.

37