Tuti.lt

Tavo laisvalaikis internete

Kurių kruopų maistinė vertė yra pati didžiausia?

Daugelis mitybos specialistų įvairias grūdų košes įvardija kaip vieną žmogaus sveikatai naudingiausių ir sočiausių valgių. Visgi, neretai nutylima, kad košė košei nelygi ir skirtingos kruopos pasižymi gerokai besiskiriančiomis maistingumo savybėmis. Kurias kruopų košes verta rinktis pusryčiams, o kurias verčiau palikti parduotuvėje ant lentynos.

Norėdami dienos pradžią pasitikti pilni energijos, venkite pusryčiams valgyti kukurūzų ar manų kruopas. Valgant šias košes suvartojamos kalorijos yra itin greitai pasisavinamos mūsų organizmų, todėl vos po kelių valandų vėl jausite alkį ir ieškosite, kur padėjote užkandžius. Be to, manų kruopos yra išgaunamos valant kviečių grūdus, o būtent šio proceso metu dauguma naudingųjų medžiagų ir yra prarandamos. Mažesne maistine verte pasižymi ir ruginės košės.

Rečiau, bet ant lietuvių pusryčių stalo galime išvysti ir miežines bei perlinių kruopų košes. Nors šių dviejų košių išvaizda ir pavadinimai skiriasi, tai iš esmės yra vienas ir tas pats grūdelis – prieš apdorojimą ir po jo. Visgi, nei viena, nei kita košė nesipuikuoja maistingiausiųjų sąrašo viršuje, kadangi jos yra sunkiai virškinamos, o jų paragavusieji neretai skundžiasi ir padidėjusiu mieguistumu, energijos praradimu.

Nepaisant to, kad ryžiai dažniau yra linksniuojami kaip garnyras prie pagrindinių pietų ar vakarienės patiekalų, ryžių košę galima valgyti ir vieną, negardinant jokiais kitais priedais. Tačiau atidžiai rinkitės tai, ką valgote – baltuosiuose ryžiuose yra kur kas mažiau maistingų medžiagų nei ruduosiuose.

Jeigu maistingiausios kruopų košės titulas būtų tarsi įnirtinga kova, viename ringo kampe stovėtų avižinė košė, kitame – grikiai. Tiek vienos, tiek ir kitos kruopos yra vertos užimti naudingiausiųjų vietą, tačiau lyginant su grikiais, teisingai paruošti avižas yra kiek sudėtingiau – pervirtos jos praranda dalį savo maistingųjų savybių.

Dėl šios priežasties įtraukti grikių kruopas į kasdienį savo mitybos racioną ragina ne tik prekybos tinklas, bet ir mitybos ekspertai. Grikių kruopose nėra alerginę reakciją galinčio sukelti baltymo glitimo, jie yra nekaloringi, grikiuose itin daug lengvai pasisavinamų baltymų, taip pat daug mineralų ir vitaminų.

Tiek pusryčiams, tiek ir kitiems paros valgiams rinktis grikių kruopas – valgykite ne tik košės, bet išbandykite ir kitus lengvai paruošiamus grikių patiekalus.

63